Paweł Skrzydlewski
Nauczany przedmiot: etyka, filozofia.
Staż pracy: 20 lat.
Doświadczenie zawodowe, przebyte kursy, szkolenia zdobyte uprawnienia:
- 1994-1995 – nauczyciel religii w Zespole Szkół Ogólnokształcących im. Vetterów w Lublinie;
- 1995-2014 – nauczyciel filozofii i etyki w kilku szkołach w Lublinie (między innymi: LO. im Ks. K. Gostyńskiego, LO im. S. Wyspiańskiego, LO im. Jana III Sobieskiego);
- 1999-2001 – pracownik naukowy KUL (asystent), zatrudniony w Katedrze Metafizyki;
- 2001-2010 – adiunkt KUL, zatrudniony w Katedrze Metafizyki, a następnie Katedry Filozofii Prawa i Praw Człowieka KUL;
- 2006 (od stycznia do maja ) St. John’s University (Philosophy Department – State Island Campus) Stany Zjednoczone Ameryki Północnej – wykładowca etyki i metafizyki;
- 2009 – pracownik dydaktyczny PWSZ w Chełmie, zatrudniony w Katedrze Pedagogiki;
- 2010 – starszy wykładowca zatrudniony w Katedrze Filozofii Prawa i Praw Człowieka KUL;
- 2014 – profesor nadzwyczajny PWSZ w Chełmie zatrudniony w Katedrze Pedagogiki.
Sukcesy:
- promotor około 30 prac dyplomowych; recenzent przeszło 200;
- autor przeszło stu publikacji w literaturze krajowej i zagranicznej, w tym książek autorskich: „Polityka w cywilizacji łacińskiej. Aktualność nauki Feliksa Konecznego”, Lublin 2002 (ss. 164); „Wolność człowieka w cywilizacji łacińskiej w ujęciu Feliksa Konecznego”, Lublin 2013 (ss. 313 – praca doktorska); „Antropologiczne i społeczne determinanty prawa. Studium z filozofii prawa”, Lublin 2013 (rozprawa habilitacyjna);
- współredaktor prac: „Wierność Rzeczywistości. Księga Pamiątkowa z okazji jubileuszu 50-lecia pracy naukowej na KUL o. prof. Mieczysława A. Krąpca”, red. Z. J. Zdybicka, i in., Lublin 2001, (ss. 834); „Przyszłość cywilizacji Zachodu. Materiały z sympozjum zorganizowanego przez Katedrę Filozofii Kultury KUL”, red. P. Jaroszyński, ks. P. Tarasiewicz, P. Skrzydlewski, P. Gondek, Lublin 2003 (ss. 218); „Analogia w filozofii. Zadania współczesnej metafizyki 7″, red. A. Maryniarczyk, K. Stępień, P. Skrzydlewski, Lublin 2005 (ss. 471);
- uczestnik ponad pięćdziesięciu sympozjów, konferencji i spotkań naukowych (w tym 7 poza granicami Polski; 24 konferencji międzynarodowych w kraju; 24 konferencji o zasięgu ogólnopolskim);
- dyplom za udany debiut nauczycielski w LSLO im Jana III Sobieskiego (19 VI 1998);
- tytuł pedagoga roku w kategorii wykładowca w roku akademickim 2001/2002, w Instytucie Nauk o Rodzinie (KUL);
- dyplom za zajęcie I miejsca w Konkursie Pedagog Roku 2003 Wydziału Teologii KUL, w kategorii wykładowca na I roku Nauk o Rodzinie;
- dyplom za zajęcie I miejsca w Konkursie Pedagog Roku 2003 Wydziału Teologii KUL, w kategorii wykładowca na kierunku Nauk o Rodzinie KUL;
- dyplom za zajęcie I miejsca w Konkursie Pedagog Roku 2003/2004 Wydziału Teologii KUL, w kategorii wykładowca na I roku Nauk o Rodzinie;
- dyplom za zajęcie I miejsca w Konkursie Pedagog Roku 2003/2004 Wydziału Teologii KUL, w kategorii najlepszy wykładowca na INoR KUL;
- dyplom za zajęcie I miejsca w Konkursie Pedagog Roku 2003/2004 Wydziału Teologii KUL, w kategorii najlepszy wykładowca na II roku INoR KUL;
- nagrodę Zespołową III stopnia Rektora KUL za przygotowanie III Międzynarodowego Sympozjum z cyklu „Przyszłość cywilizacji Zachodu” – 15 XII 2004;
- nagrodę Rektora KUL ks. prof. dra hab. S. Wilka za przygotowanie wraz innymi pracownikami Katedry Metafizyki Międzynarodowego Sympozjum z cyklu Zadania Współczesnej Metafizyki w latach 2008–2010 (5 XII 2011);
- organizator cyklicznych spotkań popularyzujących filozofię tzw. Pojedynek Filozofów.
Zainteresowania:
- filozofia; kultura polska; kulinarna oraz produkcja nalewek domowych.
Motto:
„Bezsilne jest zło w życiu zbiorowym,
dopóki nie urządzi z siebie imitacji dobra,
ażeby móc wyłudzić współpracę obywateli pragnących dobra.
Dlatego w życiu zbiorowym głupota (a choćby tylko naiwność) jest gorsza od samego zła,
nie byłoby bowiem zła w życiu publicznym,
gdyby nie znajdowało oparcia pomiędzy dobrymi,
gdyby nie było przyjmowane w najlepszej myśli. […]
Nigdy źli niczego nie utworzą bez pomocy dobrych,
więc odkąd (dobrzy –P. S.) wycofają się z przedsionków zła,
zło musi upaść”
Feliks Koneczny
Tło polityczne renesansu włoskiego, „Myśl Narodowa” 1-26(1930), s. 327-329.