Alicja Bujalska-Horbowicz
Nauczany przedmiot: matematyka.
Staż pracy: 32 lata pracy w szkolnictwie.
Doświadczenie zawodowe, przebyte kursy, szkolenia, zdobyte uprawnienia:
- 20 XI 1981 r. – 31.08.1995 r. – asystent w Zakładzie Metod Numerycznych UMCS (praca ze studentami matematyki, fizyki, chemii, ekonomii, socjologii, psychologii);
- 01.09.1991 r. – 31.08.1994 r. – nauczyciel informatyki w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Stefana Batorego;
- 01.09.1994 r. – 31.09.2003 r. – nauczyciel matematyki i informatyki oraz wychowawca w Społecznym Liceum Ogólnokształcącym im. Jana III Sobieskiego;
- 01.09.2000 r. do dziś – nauczyciel informatyki i matematyki oraz wychowawca w Gimnazjum i Liceum Ogólnokształcącym im. Jana III Sobieskiego;
- wieloletni redaktor szkolnych biuletynów absolwentów gimnazjum i absolwentów liceum;
- aktualizacja szkolnej strony internetowej (do 2012 r.);
- prowadzenie kóła matematycznego;
- przygotowywanie uczniów do egzaminu gimnazjalnego i egzaminu maturalnego;
- ukończenie szkolenia dla kandydatów na egzaminatorów maturalnych z matematyki okręgowych komisji egzaminacyjnych prowadzone przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną w Krakowie w 2001 r. i 2005 r.; udział w corocznych szkoleniach poprzedzających ocenianie arkuszy i praca w zespole egzaminatorów egzaminu maturalnego z matematyki w latach 2005 r. – 2010 r.;
- uczestniczenie w e-learningowych szkoleniach dla egzaminatorów maturalnych;
- uczestniczenie w szkoleniach informacyjnych dla nauczycieli dotyczących zmian formy i zakresu merytorycznego egzaminu maturalnego z matematyki prowadzonych przez pracowników OKE w Krakowie;
- ukończenie rocznego Szkolenia Pedagogicznego zorganizowanego przez Ośrodek Pedagogiczny im. Św. Królowej Jadwigi (rok szk. 1998/1999);
- coroczne warsztatowe szkolenia pedagogiczne prowadzone przez panią prof. dr hab. Marię Braun Gałkowską – Kierownika Katedry Psychologii Wychowawczej KUL, dotyczące problemów wychowania młodzieży (od 2000 r. – do dziś);
- udział w konferencji „Diagnoza umiejętności matematycznych dzieci i młodzieży z trudnościami w uczeniu się” zorganizowanej przez Europejski Instytut „Socrates Schola” w Warszawie – 2008 r.;
- udział w szkoleniu „Specyficzne trudności w uczeniu się matematyki – dyskalkulia rozwojowa” zorganizowanym przez Specjalistyczną Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną w Lublinie – 2009 r.;
- udział w XII Ogólnopolskiej Konferencji Nauczycieli i Wychowawców – KUL 2013 r.;
- systematyczny udział w szkoleniach dla nauczycieli matematyki /informatyki/ prowadzonych przez metodyków Lubelskiego Centrum Doskonalenia Nauczycieli i doradców (doświadczonych nauczycieli) współpracujących z różnymi wydawnictwami (Oficyna Edukacyjna Pazdro, Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe, Wydawnictwo Nowa Era);
- udział w szkoleniach prowadzonych przez autorów podręczników, zbiorów zadań, zestawów arkuszy maturalnych (bieżąca informacja o nowościach wydawniczych);
- „Kurs podstawowy GeoGebry” zorganizowany przez Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i Warszawskie Centrum Geogebry;
- „Kurs średniozawansowany GeoGebry” zorganizowany przez Centrum Studiów Podyplomowych i Szkoleń Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej w Warszawie i Warszawskie Centrum Geogebry.
Sukcesy:
- Ukończone studia (nawet informatyczne), zdane egzaminy maturalne i gimnazjalne, dobre wyniki także u uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce.
- Sukces każdego jest inny. Ważne jest zainteresowanie ucznia przedmiotem, zdobycie przez niego nowej wiedzy i umiejętności, powiązanie teorii z życiem codziennym (szczególnie w gimnazjum), zrozumienie po co i dla kogo się uczymy. Liczy się wytrwałość i praca na miarę możliwości, akceptacja podjętego wysiłku oraz czerpanie radości z bieżących postępów, a nie tylko z końcowych rezultatów;
- Jestem po to, by wyjaśnić, pokazać, że matematyka nie jest trudna, ale wymagająca, wesprzeć, doradzić, zachęcić do kolejnej próby, uśmiechnąć się i pochwalić oraz stworzyć okazję do tego, by każdy mógł odnieść swój sukces. Pełna skala ocen od 1 do 6 jest dostępna dla każdego i jestem przy tym hojna – ocen nigdy nie żałuję!
Zainteresowania:
- wędrówki, podróże, fotografia, podglądanie przyrody, dobre książki „bez cyferek”, dobry teatr, dobry film.
Motto:
Szczęśliwi czasu nie liczą.